Söndag

Det är söndag. Jag hatar söndagar. Det är bara segt, om man inte ska till stallet. Och de va en jävla tur att jag skulle dit idag annars had ejag möglat fast här vid datorn ;)

Åkte iaf upp med mamma, Karin och Bea till stallet. Tänkte rida i paddocken, men först på listan stod iaf insläppet. Och de va lättare sagt än gjort, som vanligt. Coockie triggar upp alla, speciellt Misty (!!!-.-) och Lillan. Fick iaf in dom tillslut och kunde börja ett lungt oc skönt ridpass (trodde jag). Misty har inga skor fram nu när det har varit fruset i marken, så hon var jätteömfotad och trippade liksom fram. Och försökte jag kräva nått av henne reste hon sig bara och slängde med huvudet massa, så det gjorde nog ont i hovarna, för så gör hon aldrig annars, inte ens när hon är jättebusig så gör hon det så mycket eller om hon är sur, då bockar hon bara. Ajja, fick bli ett lungt pass på volten iaf :)

Sen har jag inte gjort så mycket, lagat mat med mamma. Eller, hon lagade maten och jag gjorde salladen haha. Myst med kaninerna har jag gjort med.

Ses

Kommentarer
Postat av: Jossi

Söndagar är världens segaste dag! De haru allt rätt i.

2009-01-25 @ 18:32:56
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0